آشنایی با انواع رنگ مو

شرکت زیور سان رز در نمایشگاه تخصصی آرایشی بهداشتی برج میلاد حضور خواهد یافت
دسامبر 20, 2016
با این روشها دوام و زیبایی رنگ مو را بیشتر کنید
دسامبر 28, 2016

آشنایی با انواع رنگ مو

ما امروزه معمولا برای پوشاندن مو های سفید و کمک به زیبایی چهره و براق کردن موها اقدام به رنگ کردن مو می نماییم. آمار ها نشان می دهد 75 ٪ زنان در آمریکا مو های خود را رنگ میکنند. در زمان های گذشته نیز از حنا برای رنگ کردن استفاده می شده است. رنگ های سنتز شده نیز از سال 1860 وارد بازار شدند.

انواع رنگ مو

  • بیرنگ و روشن کننده : با استفاده از فرایند اکسیداسیون رنگ طبیعی مو را از بین می برد. فرایند اکسیداسیون، پیگمنت های  تار مو را بی رنگ می کند که اگر به مدت طولانی روی مو بماند، مو کاملا سفید می شود. مو هایی که مرتبا دکلره می شوند دارای رنگ زرد هستند که این به دلیل آن است که کراتین مو خود دارای رنگ زرد می باشد. برای بدست آوردن رنگ بلوند پلاتینی، مو باید به طور کامل بی رنگ شود. غیر ممکن است که بتوان بدون اکسید کننده ها، مو را روشن تر از حالت طبیعی نمود.
  • رنگ نیمه دائمی: به این رنگ ها موقت نیز گفته می شود که دارای ظاهر رنگ طبیعی تری هستند و استفاده از آنها نیز راحت تر است. این رنگ ها را می توانید مستقیما مورد استفاده قرار دهید بدون نیاز به اینکه آن را با ماده ی دیگری مخلوط کنید. به دلیل عدم وجود اکسید کننده در این رنگ ها، توانایی روشن تر کردن مو را ندارند و تا شش هفته پایدارند. این رنگ ها تحت تاثیر شامپو و نور خورشید از بین می روند به همبن دلیل نیاز به تمدید بیشتری دارند و در نتیجه مو آسیب بیشنری می بیند.
  • رنگ موهای دائمی: در این رنگ مو ها یک اکسید کننده مانند هیدروژن پر اکسید و آمونیاک با کرم رنگ مو ترکیب می شود. این رنگ موها ترکیب شیمیایی پیچیده ای دارند و تولید کنندگان سعی بر آن دارند تا ترکیبی را ارائه دهند که ماندگاری طولانی تری داشته باشد و حداقل آسیب را به ساختار مو وارد کند. این رنگ ها طبیعی ترین جلوه را دارند و طیف آن ها متنوع است.
  • رنگ موی بدون آمونیاک: در این رنگ موها به جای آمونیاک از مونو اتانول آمین استفاده شده است.

تمامی انواع رنگ مو منجر به آسیب رسیدن به خاصیت انعطاف پذیری مو و ایجاد شکنندگی در آن می گردد. بهترین راه استفاده از سرم های محافظت قبل از رنگ کردن مو می باشد.

 

در کیت رنگ موی بیوندا، سرم محافظ وجود دارد که از آسیب به موها پیشگیری می کند. می توانید با استفاده از این رنگ مو ی دائمی بدون آسیب رسیدن به تار مو رنگ دلخواه خود را ایجاد نمایید.

http://www.huffingtonpost.com/2013/11/05/hair-dye-types-treatment-tips_n_4193049.html

دیدگاه ها بسته شده است